Akým spôsobom môže dotknutá osoba uplatniť svoje právo a aký je postup spoločnosti REAL – K, s.r.o. Komárno pri napĺňaní práv dotknutej osoby

Dotknutá osoba môže realizovať svoje práva podaním tlačiva „Uplatnenie si práva dotknutou osobou“ a to:

  • e-mailom zaslaním na adresu real-k@real-k.sk
  • poštovou zásielkou na adresu sídla spoločnosti REAL – K, s.r.o., Komárňanská cesta 3946, Komárno 945 01, obálku označiť nápisom „Uplatnenie si práva DO“

 

alebo

  • zaslaním na e-mailovú adresu zodpovednej osoby emba@gmail.com , gdpr.embasro@gmail.com
  • poštovou zásielkou na adresu Ing.Ernest Mészáros, Záhradnícka 22, 947 03 Hurbanovo, obálku označiť nápisom „Uplatnenie si práva DO“.

 

REAL – K, s.r.o. poskytuje dotknutej osobe pri uplatňovaní jej práv súčinnosť.

REAL – K, s.r.o. môže požiada v rámci overovania totožnosti o poskytnutie dodatočných informácií potrebných na potvrdenie totožnosti dotknutej osoby, ak má oprávnené pochybnosti o totožnosti fyzickej osoby podávajúcej žiadosť.

Ak je žiadosť zjavne neopodstatnená alebo neprimeraná, najmä pri jej opakujúcej sa povahe, prevádzkovateľ môže odmietnuť konať na základe žiadosti dotknutej osoby, alebo môže požadovať primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady vynaložené na vybavenie žiadosti. V Zmysle čl. 12 ods. 5/ Nariadenia a § 29 ods. 5 Zákona sa informácie poskytujú BEZPLATNE za normálnych okolností.

REAL – K, s.r.o. poskytne dotknutej osobe informácie o postupe vybavenia jeho žiadosti a o  opatreniach, ktoré sa prijali na základe jeho žiadosti podľa čl. 15 až 22 Nariadenia a podľa § 21 až 28 Zákona, bez zbytočného odkladu a v každom prípade do jedného mesiaca od doručenia žiadosti. Uvedené lehota sa môže v prípade potreby predlžiť o ďalšie mesiace, pričom je potrebné zohľadniť komplexnosť žiadosti a počet žiadostí. Prevádzkovateľ je povinný o každom takomto predlžení dotknutú osobu informovať v lehote jedného mesiaca od doručenia žiadosti spolu s dôvodmi zmeškania lehoty. Ak dotknutá osoba podala žiadosť elektronickými prostriedkami, informácie sa podľa možnosti poskytnú elektronickými prostriedkami pokiaľ dotknutá osoba nepožiadala o iný spôsobom.

V prípade ak prevádzkovateľ neprijal opatrenia na základe žiadosti dotknutej osoby, bezodkladne a najneskôr do jedného mesiaca od doručenia žiadosti informuje dotknutú osobu o dôvodoch nekonania a o možnosti podať sťažnosť dozornému orgánu a uplatniť súdny prostriedok nápravy v zmysle Nariadenia, resp. podať návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov v zmysle Zákona.

REAL – K, s.r.o. oznámi každému príjemcovi osobných údajov, ktorému boli osobné údaje poskytnuté, každú opravu, vymazanie alebo obmedzenie spracúvania osobných údajov uskutočnené podľa čl. 16,17 a čl.18 Nariadenia, alebo § 22,23 a 24 Zákona, pokiaľ sa to neukáže ako nemožné alebo si to nevyžaduje neprimerané úsilie. Prevádzkovateľ o týchto príjemcoch informuje dotknutú osobu ak to dotknutá osoba požaduje.